دانستینها

کسب و کار در قبرس شمالی 2023|املاک در قبرس شمالی

کسب و کار در قبرس شمالی 2021 

کسب و کار در قبرس شمالی 2023 ؛کسب و کار در قبرس شمالی با رعایت یک سری مقررات و ضوابط امکانپذیر است. قبرس جزیره‌ای است که در دریای مدیترانه واقع شده و علاوه بر اینکه یک تفریحگاه توریستی محبوب و مکانی برای سرمایه گذاری سودآور است، می‌تواند یک بستر عالی برای شروع تجارت باشد.

رشد سریع اقتصادی کسب و کار در قبرس شمالی در درجه اول ناشی از سرمایه گذاری های خارجی است؛ سرمایه گذاری های مالی خارجی در توسعه بخش های مختلف اقتصادی باعث تقویت اقتصاد و کسب و کار در قبرس شمالی می‌شود.

دراین مقاله سعی داریم نکاتی مهم درمورد کسب و کار در قبرس را برای شما شرح دهیم، با گروه مشاورین بدون مرز همراه باشید:

طبق قوانین کسب و کار در قبرس شمالی، امکان استخدام در قبرس برای افرادی مانند دانشجویان، به صورت تمام وقت، وجود ندارد و آنها بیمه و مزایای قانون کار را نیز دریافت نمی‌کنند؛ این افراد تنها می‌توانند به صورت پاره‌وقت در واحدهای صنفی، شرکت ها و یا رستوران ها مشغول به کار شوند.

در مقابل، اگر فردی بتواند موفق به استخدام در قبرس در یکی از شرکت ها و یا واحدهای صنفی این کشور شود، می‌‌تواند به واسطه درخواست و معرفی آن واحد صنفی به اداره کار، علاوه بر دریافت حقوق و بیمه طبق قانون کار از خدمات ویزای کاری نیز بهره‌مند گردد.

  • انواع مجوز کسب و کار در قبرس شمالی 202

  1. مجوز کسب و کار

مجوز کسب و کار برای فردی است که به طور قانونی اجازه اقامت دائم در کشور قبرس را داشته باشد. افرادی که شرايط لازم را به منظور کسب اقامت دائم را کسب می‌ نمايند ؛  یعنی کسي که یا مالک خانه‌ای باشد و دارای اقامت دائم  باشد و یا يک فرد قبرسی ازدواج کرده باشد، مجوز کسب و کار به صورت خودکار برای او صادر می‌شود.

  1. مجوز کار استخدامی

افرادی که شرايط لازم را برای اقامت در قبرس را دارند می‌توانند توسط قوانين حاکم بر این کشور، مجوز کار استخدامی را کسب کرده و شرایط استخدام در قبرس شمالی را برای خود مهیا سازند. بعد از یافتن کار، توسط شرکت یا اداره مربوطه استخدام می شوند و آن شرکت پس از آزمایش های پزشکی لازم مجوزهای کار را برای شما اخذ می کند. مجوزهای مختلف دیگری نیز وجود دارند که شرایط استخدام و کار در قبرس را مهیا می‌سازد؛ اما مربوط به صلاحیت شرکت می‌شود و باید از سازمان های دیگری اخذ گردند.

استخدام در قبرس سرویسی است که بدون نیاز به آزمون یا ثبت‌نام خاصی ارائه می‌شود. افراد متقاضی کار، می‌توانند آزادانه به جستجوی فرصت های شغلی بپردازند و CV خود را به سازمان مربوطه ارسال نمایند.

* حداقل و حداکثر حقوق خالص کسب و کار در قبرس شمالی 2021

درست است حقوق پایه قانون کار در کشور قبرس شمالی همه ساله تغییر می‌کند، اما طبق قانون کار این کشور در سال 2020 حداکثر حقوق خالص سه هزار و هشتصد لیر و حداقل حقوق با تمام مزایا، چهار هزار لیر ترکیه تصویب شده است. اگرچه حقوق ناخالص در قبرس نسبت به سایر اتحادیه اروپا کمی پایین است؛ اما از آنجا که نرخ مالیات نیز بسیار پایین می‌باشد، همین حقوق کم، در سطح اتحادیه اروپا رقابت می‌کند.

برای یافتن شغل و استخدام در قبرس، روش های مختلفی برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود دارد.

شهروندان اروپایی می‌توانند با گذرنامه اتحادیه اروپا وارد کشور شوند و طی یک دوره حداکثر 90 روزه به دنبال شغل باشند؛ پس از دریافت شغل، باید درخواست جواز کار و اجازه اقامت موقت را بدهند که آن را شش ماه پس از ثبت نام دریافت می‌کنند؛ دريافت این فرآيند در طول این مدت، به عنوان يک سند حقوقي عمل خواهد كرد.

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یافتن شغل کمی دشوار است. آنها برای به دست آوردن ویزای کار از طریق وزارت کار، باید قبل از ورود به کشور شغل پیدا کنند. این ویزا بین سه ماه تا یک سال با امکان تمدید، معتبر است.

  1. دریافت اجازه کار از طریق راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت

*روش‌های ثبت شرکت قبرس شمالی 2021

تاسیس یک شرکت جدید با استفاده از نام و ساختار مورد نظر که معمولاً 1تا3 ماه می‌کشد.

خریداری و استفاده از یک شرکت از پیش‌ تشکیل‌ شده که در ظرف مدت چند روز آماده فعالیت می‌شود.

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی هستید و یا حتی می‌خواهید با تجارت فعلی خود به این جزیره نقل مکان کنید، موارد بسیاری را باید در نظر بگیرید. دانستن قوانین مربوطه در ابتدا می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد؛ اما به محض اینكه دانش کامل را در این زمینه بدست آوردید و بر همین اساس، تمام آنچه را که مورد نیاز است، انجام دادید، می‌توان گفت از نظر اداره كسب و كار در قبرس شمالی، تقریباً بدون مشکل خواهید بود. برای ثبت شرکت در قبرس علاوه بر هزینه سرمایه اولیه، هزینه امور اداری و برخی هزینه های دیگر مثل هزینه استخدام حسابدار و هزینه انجام امور مالیات شرکت وجود دارد که متقاضی باید به آن ها توجه داشته باشد. باید بدانید که مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ یورو در حساب بانکی به مدت ۲ هفته بلوکه و بعد از انجام امور اداری این مبلغ قابل برداشت است. اگر چه سهامداران مبلغ۷۰۰۰ یورو به(ازای هر نفر) را باید در بانک قرار دهند و تا زمانی که بیزینس پابرجا باشد این پول در حساب دولت خواهد ماند. لازم به ذکر است ،فرد باید هزینه ای را برای اجاره ملکی که قصد ایجاد شرکت خود را در آنجا دارد،در نظر بگیرد.و تحت پوشش شرکت اجازه کار دارد و می تواند برای کارکنان خود اجازه کار دریافت کند.

برای انجام این امر و یا هرگونه مشاوره در این زمینه می توانید با گروه مشاورین بدون مرز تماس بگیرید.

قبل از افتتاح یک تجارت یا کسب و کار در قبرس شمالی، تحقیقات بازار باید به درستی انجام شود؛ تقاضا برای محصول یا خدمات فعلی، جذب مشتری و وفاداری، فرصت ها و هزینه‌ها از موارد مهمی هستند که می‌بایست در هنگام راه اندازی یک تجارت جدید در نظر گرفته شوند.

برای افتتاح یک شرکت یا کسب و کار در قبرس شمالی حداقل به دو نفر نیرو نیاز است؛ می‌توان گفت که این کسب و کار توسط شهروند خارجی با همکاری محلی های قبرس شکل می‌گیرد. تعیین نوع فعالیت شرکت در ابتدای این مسیر مهم بوده و برای آن باید دفتر، خریداری یا اجاره گردد. انجام فرآیند پیشنهادات چند نام برای شرکت ضروری است.

در ابتدای این مسیر به یک حسابدار و شخصی که به عنوان وکیل قانونی شرکت فعالیت داشته باشد، نیاز دارید. یک حسابدار با تجربه و ترجیحا محلی نیاز است تا برنامه های مناسبی را ارائه دهد و این برنامه باید شامل نیازهای شرکت، مستنداتی مبنی بر عملکرد شرکت، عملیاتی که قرار است انجام گیرد، صاحبان سهام، میزان سرمایه سهم، ساختار مدیریت و موارد این چنینی باشد.

هزینه های جانبی در راه اندازی یک شرکت

مجوز ثبت نام در اداره مالیات ، ادارات تأمین اجتماعی و بازنشستگی و حقوق کارمندانی که برایتان کار می‌کنند، هزینه های جانبی است که باید علاوه بر هزینه های اصلی، به آنها نیز توجه داشته باشید؛ البته این هزینه ها با توجه به گردش مالی شرکت، متفاوت می‌باشند.

خوب می‌دانید که بسته به نوع شرکتی که می‌خواهید راه اندازی کنید، قوانین مختلفی وجود دارد؛ پس نمی‌توانید بدون یک وکیل، کار خود را شروع کنید؛ زیرا او برای تمام مجوزهای دولتی مورد نیاز جهت تأیید کار اقدام خواهد کرد و فعالیت شما را پیش خواهد برد.

در شرایطی که به زمان بیشتری برای راه اندازی شرکت خود نیاز داشتید می‌توانید به حساب بانکی که در قبرس شمالی وجود دارد، مبلغ مشخصی را واریز کنید تا مدرکی به عنوان اثبات بودجه برای این مدت موجود باشد؛

این صورت حساب بانکی، برای زمانی که بخواهید شرکت را بفروشید یا ببندید، از ادامه فعالیت منصرف شوید و یا حتی مسئولیت های خود را برطرف سازید، کاربرد دارد و مهم تلقی می‌شود.

نکته مهمی که باید در مورد شراکت و کسب و کار در قبرس شمالی بدانید:

اگر فعالیت های شرکت مربوط به املاک، مستغلات و یا ساخت و ساز باشد، قانون آن بدین صورت است که شهروند خارجی باید دارای 49% سهام و نماینده محلی دارای 51% از سهام باشد؛ اما در برخی موارد ممکن است لزومی به تعیین شریک در قبرس ترکیه، تحت عنوان سهامدار بزرگتر نداشته باشید؛ اگر در مراحل افتتاح شرکت قصد نداشته باشید از املاک غیر منقول به نام شرکت بهره‌مند گردید، تمام سهامداران و مدیران آن می‌‌توانند دارای تابعیت خارجی باشند

 

مواردی که برای استخدام در قبرس امتیاز به حساب می آید:

  • فراگیری زبان انگلیسی، ترکی و یونانی
  • مهارت در رشته های مهندسی
  • مهارت در رشته های فنی
  • مهارت در رشته های توریستی
  • سرمایه گذاری بین المللی
  • مهارت در IT و ارتباطات
  • تحصیلات عالیه دانشگاهی (به مقاله تحصیل در قبرس شمالی مراجعه شود)
  • ترجمه مدارک تحصيلی
  • سوابق کاری موثق